2K Aksjer

Når du utforske den vakre Blue Ridge-regionen i Nord-Georgia, fjell, er du nødt til å kjøre over fantastiske fossefall gjemt bort i avsidesliggende deler av Chattahoochee-Oconee National Skoger.

Tumbling over massiv rock knauser og søle inn i meandering bekker foret med høye trær, mosegrodd stein og vakre villblomster, disse naturlige underverk er et inspirerende syn å se.,

Med Covid-19 bekymringer ledende mange reisende til å vurdere staycations og regionale road turer dette året, dette er den perfekte tiden til å oppdage de mange vakre fossefall North Georgia har å tilby.

Enten du er ute etter å være vitne til den enorme kaskader av Amicalola Falls, tur gjennom store Cohutta Villmarken for å Jacks River Falls, eller ta en rask spasertur til den uforglemmelige Toccoa Falls, les videre for å se våre anbefalinger for de beste 15 North Georgia Fossefall!,

LES MER: De 10 Beste North Georgia State Parks

Amicalola Falls i Nord-Georgia i Sommer

Amicalola Falls

Ligger i Chattahoochee National Forest, bare åtte kilometer fra den sørlige enden av Appalachian Trail, Amicalola Falls State Park (nasjonalpark er hjem til den høyeste fossen i Georgia.

ordet Amicalola er Cherokee for «tumbling farvann», som er en passende beskrivelse for disse 729-fots falls, som dekker sju kaskader.,

Ulike turstier som går gjennom parken vil gi deg et glimt av den nydelige faller fra forskjellige vinkler. Sjekk ut rullestolbrukere West Ridge Faller Tilgang Sti og en kilometer i East Ridge Trail.

Men parken er mest naturskjønne visningene kommer via 2-mile Amicalola Falls Loop Trail. Det starter under en jubileumsmynt steinbue for Appalachian Trail, som fører deg gjennom en ås og ned et mangfold av svingete trapp ved siden av den imponerende fossen.,

Veibeskrivelse for å Amicalola Falls:

Amicalola State Park ligger 15 km nordvest for Dawsonville på GA Hwy 52. Ta GA Hwy 53 Vest til GA Hwy 183 Nord, og deretter GA Hwy 52 Øst. Sving til venstre inn Amicalola Falls State Park Road, og ta første til venstre på Toppen av Falls Road.,

LES MER: Besøk Ekspedisjonen Bigfoot Museum (aka Sasquatch Museum)

Anna Ruby Falls, foto av Bret Kjærlighet & Mary Gabbett

Anna Ruby Falls

Anna Ruby Falls er en sjelden par fortryllende side-ved-side fossefall i nærheten Helen GA, som er dannet ved krysset av Curtis Creek og York Creek.,

Curtis Creek faller over 150 meter, og York Creek 50 fot, for å danne den spennende dobbel falls, som utslipp til Smith Creek og flyte nedover i Chattahoochee River.

for Å nå dette blendende skjerm, kort (men naturskjønne) turen starter på visitor ‘ s center, som ligger rett utenfor Unicoi State Park (nasjonalpark.

asfaltert sti tar du over en bro over Smith Creek og fortsetter gjennom skogen. Vil du høre brølende av fossen før du ser det brusende vannet komme gjennom trærne.,

De to parkett utsiktsplattformene øverst tilbyr den beste utsikten og fotomuligheter av Anna Ruby Falls. Lett tur-tur er en sum av i underkant av en kilometer.

Veibeskrivelse til Anna Ruby Falls:

Fra Helen GA, kjøring nord for én kilometer på GA Hwy 17 til Robertstown, deretter ta til høyre på Hwy 356. Gå 1.3 km og ta til venstre på Anna Ruby Falls Veien for å nå en asfaltert parkeringsplass.,

LES MER: Hvordan Få til Anna Ruby Falls, i Nærheten Helen, GA

«100_1366» av mira d’oubliette er lisensiert under CC BY-NC-ND 2.0

DeSoto Faller

en Annen fantastisk par av fossene i Georgia, Desoto Falls er et syn med fantastisk naturlig skjønnhet. De er også antatt å være der et stykke spansk explorer Hernando de Soto er rustning ble funnet fra sin ekspedisjon på 1500-tallet.,

turen til fossen starter ved parkeringsplassen og følger en asfaltert vei til en trebro over rhododendron-lined bredden av Frogtown Creek.

Etter broen, vil du få din første synet av den brusende lavere falls, så nå en tre-visning plattform rundt en 1/4-mile.

Som du fortsetter langs veien, vil du krysser en mer trebro før du nå den flotte kaskader av øvre DeSoto Faller.

Det er en visning plattform hvor du kan stoppe for å hvile, piknik, eller bare nyte skjønnheten av de nesten 80-foten faller., Det buss til og fra turen vil være ca 2.2 km.

Veibeskrivelse for å DeSoto Falls:

DeSoto Falls ligger i Lumpkin Fylke, i Chattahoochee National Forest DeSoto Falls Scenic Area. Fra Dahlonega, GA, drive north på GA9 /Morrison Moore Parkway 13 km, sving deretter til venstre på OSS 129 for 4 miles. Ikke lenge etter bestått Walasi-yi Center/fjellovergang, vil du se en venstre sving i parken.,

LES MER: Falle i Fjellene i Nord-Georgia (Der å Se de Beste Fall Farger)

«SMT_7623» av Scott Tanksley er lisensiert under CC-BY-2.0

Dukes Creek Falls

Dukes Creek Falls er en trio av vakre fossefall som ligger like nord for Helen, Georgia, i hjertet av Blue Ridge-Fjellene.,

turen til fossen går på Hertugene Creek trailhead, hvor du kan ta en utmerket utsikt over Yonah Fjellet før du tar fatt på eventyret.

stien passerer en ADA-tilgjengelig utsiktspunkt og fortsetter nedover på en serie av trapper og plattformer før det kommer et kryss.

ta til høyre til å ta en rask tur til det krystallklare vannet i Davis Creek, eller fortsette på det viktigste sporet å komme til et utsiktspunkt. Fra der kan du beundre den vakre fossar fra klippene høyt over… 150 meter høy, for å være nøyaktig!,

Etter bløtlegging i fantastisk utsikt, er det en oppoverbakke klatre tilbake til trailhead å fullføre 2 mil tur-tur.

Veibeskrivelse til Hertugene Creek Falls:

Fra Helen GA ta GA 75 nord i 1,5 km. Ta til venstre på GA 356 for 2.3 km til Richard Russell Scenic Highway. Sving til hyre og fortsett 2 km til fossen trailhead og parkering i området.,

LES MER: Barnsley Gardens Resort Ruiner: Tragedie i Adairsville, GA

Emery Creek Falls i Nord-Georgia av Jeff Moore via CC BY-NC 2.0

Emery Creek Falls

Gjemt bort i et frodig løvskog, Emery Creek Falls er en ekstern par vakre fossefall ligger i nærheten Ellijay, GA.

Selv om de er mer vanskelig enn de fleste turstier i nord-Georgia, turen til Emery Creek Falls er vel verdt innsatsen., Underveis vil du få 20+ creek kryssinger, spennende urter, fantastisk utsikt over fossen, og lykke av å være midt i naturen.

eventyr starter på et trailhead og følger en åskam, der kommer du til konvergens av Emery og Holly Creek– den første og vanskeligste av bekken kryssinger. Rettferdig advarsel, steinene kan være ekstremt glatt her, og du vil sannsynligvis bli våt!

På litt over to mil, stien når en signert kryss. Ta til venstre for å nå den nedre fossen, og deretter turen fortsetter langs den doble kaskader av øvre foss.,

Etter at du har tatt på den vakre utsikten der, turen blir utgående og er ferdig på ca. seks mil.

Veibeskrivelse for å Emery Creek Falls:

Fra Ellijay, Georgia, følg GA Staten Rute 52 for litt over 9 km. Sving til høyre inn Conasuaga Road og fortsett rett når veien svinger til grus. I en annen 2.1 km bjrn venstre på Gamle CCC Camp Veien. I 2.8 km, parkering vil være på høyre side på en switchback i veien.,

LES MER: De Beste Tingene å Gjøre i Blue Ridge, GA

«File:Helton Creek Falls (17380779330).jpg» av ChattOconeeNF er lisensiert under CC-BY-2.0

Helton Creek Falls

Gjemt bort i den frodige og Chattahoochee National Forest, Helton Creek Falls er et par av vakre fossefall i nærheten Blairsville, GA.

På mindre enn en kilometer, turen til hypnotiserende kaskader går ned i nærværende utvalg av løvtrær, rhododendron, og bartrær.,

stien fortsetter ned et sett av tretrapper til lavere Helton Creek Falls, der fossen renner ned i en krystallinsk basseng med vann.

Kort tid etter sti og utsiktspunkt der du kan få et klart bilde av øvre falls ligger langs en stor stein frembrudd. Når du er klar til å gjøre veien tilbake, kan du følge stien tilbake til trailhead.

Veibeskrivelse for å Helton Creek Falls:

Fra Blairsville, GA, ta OSS 19/129 sør for 11 km. Like etter inngangen til Vogel State Park (nasjonalpark), sving til venstre på Helton Creek Road. Fortsett for 2.,2 km til en liten parkeringsplass, og trailhead vil være på høyre side.

LES MER: Vogel State Park (nasjonalpark): Camping, Fotturer & Historie i Nord-Georgia

«Crest av Hemlock Faller i Cloudland Canyon» av Andrew Kalat er lisensiert under CC-BY-ND-2.0

Hemlock Falls (Cloudland Canyon)

Cloudland Canyon Fossefall Trail i Cloudland Canyon State Park (nasjonalpark) er en relativt vanskelig fottur i forhold til andre på denne listen., Men det er vel verdt turen takk for to fantastiske North Georgia fossefall– Cherokee Falls og Hemlock Faller.

for Å nå Hemlock Falls, turen starter på Øst Kanten parkeringsplass og vind gjennom skogen og en serie på trappene. Sørg for å se opp for fallende steiner, fordi de canyon vegger vil være rett ved siden av deg gjennom en god del av turen.

stien vil nå et kryss der du kan ta til venstre for å besøke Cherokee Faller, eller fortsette gjennom flere trapper for å nå en tre-visning plattform for Hemlock Faller.,

Slippe over 90 fot, den faller falle av en ruvende fjellvegg i dalbunn, hvor store steinblokker sitte langs placid stream.

Når du har tatt i den vakre falls, stien vil sløyfe rundt tilbake til trailhead, og endte til slutt på 2.1 km.

Veibeskrivelse for å Cloudland Canyon:

Fra Ellijay, GA, hodet nordst på N-Kirken St mot N Main St/Gamle Hwy5. Følg GA-382 W og GA-136 W for å Cloudland Canyon Park Rd i Rising Fawn. Sving til høyre inn Cloudland Canyon Park Rd, og løypa vil være på venstre.,

LES MER: Hvordan Få til Hemlock Faller på Moccasin Creek State Park, Georgia

«Holcomb Creek Falls» av DKFrost er lisensiert under CC BY-NC-SA 2.0

Holcomb Creek Falls

Ligger i det nordøstlige hjørnet av Georgia, Holcomb Creek Falls er en nydelig foss med en nesten 150-fots slipp.

for Å nå fantastisk skue, det er en 1.75 km lange loop trail som har to flotte Nord GA fossefall, Ammons Creek og Holcomb Faller.,

Den moderate turen starter i krysset av Hale Ridge Road og Overløp Veien, deretter reiser til en del av Chattahoochee National Forest (nasjonalpark) som er fylt med vakre rhododendron.

Underveis til den viktigste faller, du vil krysse flere små fosser. Stien fører deg direkte til Holcomb Falls, og deretter går tilbake rundt til der du startet.

Veibeskrivelse for å Holcomb Creek Falls:

Fra Clayton, Georgia ta Warwoman Rd øst for 10 km. Ta til venstre på FS Rd 7 og fortsett på 9 mil., I krysset med Overløp Creed RD (FS Rd 86) – parken på østsiden. Trailhead er merket med et blått bånd rundt et tre og en rock gravert med Holcomb Creek Trail.

LES MER: De Beste Tingene å Gjøre i Clayton, GA (Gem av Nordøst-Georgia)

«Knekt River Falls» av Doug Bradley Fotografering er lisensiert under CC BY-NC-ND-2.,0

Knekt River Falls

Ligger i georgias Cohutta Villmark (den største villmark i Nord-Georgia), Knekt River Falls er en av de mest avsidesliggende og slående vakker Georgia fossefall.

for Å nå faller, må du ta fatt på en av de mer intense foss turer i nord-Georgia, 18 mil tur-Knekt River Trail.

Vær forberedt på å bli våte, fordi hele turen har nesten 40 river kryssinger!,

I nm 9 av turen vil du nå frem til det krystallklare vannet i Knekt River Falls, som smitter over 80 meter i åpent basseng fylt med stein og omgitt av frodig vegetasjon. Det er 9 mil tilbake til den Daglige Gap trailhead.

Hvis du leter etter en lettere tur, Bøk Bunnen Løypa er 4,5 km nedoverbakke, og konvergerer med Knekt River Trail til å føre deg til den faller. Rund-tur, det er bare litt over en 9 kilometer lange turen.

Veibeskrivelse for å Jacks River Falls:

Fra Atlanta, ta Hwy 75 til Cartersville, og avslutt Nord til Chatsworth på Hwy 411 mot Cisco, GA., Finne Gamle Hwy 2 på høyre og følger veien for 7 miles. Når du ser skilt som peker til Bøk Bunnen, sving til høyre og går en grusvei. Den første høyresving vil være Daglig Gap trailhead. For Bøk Bunnen Trailhead, holde det gående for 5 km og du vil se en parkeringsplass

LES MER: De 15 Beste North Georgia Fjell for Fotturer

Bilde av Rain095 fra Flickr er lisensiert under CC-BY-ND-2.,0

Minnehaha Falls

Minnehaha Falls er en av de mest populære faller i nord-Georgia, og en av de beste fosser å besøke med barn på grunn av den korte, relativt enkelt tur.

Avgang fra Bjørn Gap trailhead (som er preget av en grønn diamond og antall 147), turen reiser i nærheten av rhododendron-lined bredden av Lake Rabun og stiger et sett av tretrapper.

Ved like .2 km kommer du til en lysning, der du kan nyte den blendende, multi-lagdelt kaskader av Minnehaha Falls., Loop-hiking trail er mindre enn en halv kilometer totalt.

Veibeskrivelse for å Minnehaha Falls:

Fra Clayton, Georgia, sørover på OSS 441 Gammel OSS 441. Ta til venstre på Lake Rabun Veien. Når du passerer Rabun Strand Camping Området #1, sving til venstre og inn på Flat Creek Road. Fortsett rett på Bjørn Gap Veien for 1,5 mil for å finne en liten parkeringsplass på venstre side.,

LES MER: Hvordan Få til Minnehaha Falls, GA i Lake Rabun

«Panther Creek foss (HDR)»ved gapeppy1 er lisensiert under CC BY-NC-SA 2.0

Panther Creek Falls

En av de mest fantastiske Nord GA fossefall, Panther Creek Falls ligger i den vakre Chattahoochee National Forest.

Den 7 km lange turen er flott for backpacking turer, campingplasser som er åpne på en første-come grunnlag prikket i hele området.,

stien følger Panther Creek nedstrøms, krysser en trebro, og begynner å begrense før veering venstre og nådde en rekke fossefall.

vil Du begynne å høre den brølende lyden av vann før du kommer til den øvre delen av Panther Creek Falls. Fortsett langs stien til sandstrendene atr bunnen av fossen, der du kan bade og beundre den nydelige naturen.

Når du er klar til å gå tilbake, alt du trenger å gjøre er å følge stien i revers.

Veibeskrivelse for å Panther Creek Falls:

Fra Tallulah Falls, ta OSS 23/441 sør., Etter 3 km, ta til høyre på Historiske 441 å Panther Creek Recreation Området på høyre side.

LES MER: Besøk Ekspedisjonen Bigfoot Museum (aka Sasquatch Museum)

Ravn Klippe Faller i Nord-Georgia med Stang Ramsey via CC-BY-2.0

Ravn Klippe Faller

Med bakgrunn i høye løvtrær, grønne mosen, og banker foret med levende wildflowers Raven Klippe Falls er en av de mest fantastiske fossefall i Nord GA.,

for Å nå de faller, kan du ta Ravn Klippe Trail, en av georgias mest populære og elskede turstier med fossefall.

eventyret begynner på en grus trailhead, og følger Dodd Creek oppstrøms. Etter å ha krysset elven på en trebro, stien fortsetter gjennom skogen, krysser små bekker og et utvalg av side veier som vil føre til mindre vannfall.

litt over 2 km, vil du nå Ravn Klippe Faller., Etter å ha tatt i fantastisk syn av 40-fots falls, turen følger Dodd Creek tilbake nedstrøms å trailhead, fullfører tur på i underkant av 5 mil.

Veibeskrivelse for å Ravn Klippe Falls:

Fra Helen, GA, ta GA 75 Nord for 1,5 km og ta til venstre på FA-356 (75 Alternativ). Fortsett 2.3 km til Richard Russell Scenic Highway og ta til høyre. Etter 2.8 km, vil du se trailhead og parkering i området.,

LES MER: Topp 20 Blue Ridge Mountain Byer i GA & NC

«Faller på Tallulah Gorge State Park» av golab1995 er lisensiert under CC BY-NC-ND 2.0

Tallulah Falls

Hjem til Tallulah Falls, Tallulah Gorge er en 2 kilometer lang og 1000 meters dyp kløft dannet over millioner av år av den spektakulære Tallulah Elven. Tilbyr noen av de beste fotturer i Nord-Georgia, Tallulah Gorge State Park (nasjonalpark) lover en uforglemmelig opplevelse.,

Tallulah Gorge er Orkanen Faller Stien er en av de mest populære turstier med fossefall i denne regionen.

Den to kilometer lange turen gir deg muligheten til å utforske nord-og sør-felger av Tallulah Gorge, omfatter 10 utsikt med imponerende utsikt, og besøke den massive Orkanen Faller.

en Annen flott tur her er de 3,4 kilometer Skyve Rock Trail, som vil gi deg en nær titt på Bridal Vise foss. For å gjøre denne turen, du trenger for å få en tillatelse: De er gratis, men er begrenset til bare 100, – per dag, så sørg for å få til parken tidlig!,

For en mer fugleperspektiv av Tallulah Falls fossene fra canyon er rim, kan du også prøve den 2,5 kilometer Nord Rim & South Rim Stier.

Veibeskrivelse for å Tallulah Gorge:

Fra Atlanta, ta I-85 Nord-985, som vil slå inn 365. Derfra kan du ta Hwy 441 Nord til Tallulah Gorge. Avhengig av hvilken tur og området du ønsker å besøke i state park, og du kan følge ulike tegn som vil lede deg.,

LES MER: Prøvetaking Blue Ridge Restauranter på Blue Ridge-Fjellene Mat Tour

«img175b» av MadMarlin er lisensiert under CC-BY-2.0

Toccoa Faller

En av de beste fossefall i Nord-Georgia (og en av de høyeste frie-fallende kaskader øst for Mississippi-Elven), Toccoa Falls er et fantastisk skue å se.,

Ligger på campus i Toccoa Faller College i foten av Great Smoky Mountains, faller disse er i privat eie, men er åpne for publikum.

handikap-tilgjengelige fottur til Toccoa Falls er mer som en kort spasertur– bare 100 meter unna visitor center og gavebutikk.

stien starter på asfalt og ender med grus når du får opp nær 186-meter høye fossen (som er 19 meter høyere enn Niagara Falls)! De høye fossen stuper inn i en jevn strøm som strømmer så gjennom hele 1000-acre college campus.,

Veibeskrivelse for å Toccoa Falls:

Få på Riksvei 17 nord i Toccoa, Georgia. Flg skiltene til campus i Toccoa Faller College. Stasjonen til den bakre området av visitor center til å finne en parkeringsplass.,

LES MER: Highland Brygging: Besøk den Første Asheville Bryggeri

Photo av Bret Kjærlighet & Mary Gabbett

Trahlyta Faller

Ligger i en av georgias eldste statlige parker, Trahlyta Falls er en 110-fots høye brusende foss omgitt av nydelig Chattahoochee National Forest.

for Å nå faller du ta Trahlyta Lake trail, en av de enkleste og mest naturskjønne North Georgia turstier med fossefall.,

turen begynner i nærheten av Vogel State Park (nasjonalpark Visitors Center og setter av gårde inn i skogen, krysser over en tre boardwalk. Det fortsetter på en skrøpelige dam hvor du kan se Trahlyta Lake og, hvis vannet er rolig, refleksjon over den majestetiske Blod Fjellet.

Synkende et sett av tretrapper, vil du nå frem til en stor visning plattform hvor du vil være utrolig nær den brusende fosser av Trahlyta Faller.,

Når du er ferdig med å ta i wonder of the falls, den milde trail reverserer sin trinnene rundt innsjøen å trailhead, fullfører tur på litt over en mil.

Veibeskrivelse for å Vogel State Park (nasjonalpark):

Fra Blairsville, Georgia, ta OSS 19/129 sør for 11 km, og ta til høyre inn Vogel State Park (nasjonalpark. Du kan parkere på den sørlige enden av Innsjøen Trahlyta, men er nødt til å gå for å nå faller på nordsiden av innsjøen., -av Christina Maggitas