På vår siste tur til Kauai, min mann og sønner gikk sukkerrør canal tubing en dag mens min datter og jeg hadde et alternativ utflukt. Det følgende er en gjest innlegg av min mann, Brian, om denne one-of-a-kind erfaring i Kauai.

Ankomst på Kauai Backcountry Eventyr

jeg våknet opp tidlig med mine to sønner. Vi tok på seg våre badedrakter og skjorter og våget seg ut i den kjølige Kauai morgenen for å kjøre til Kauai Backcountry Opplevelser i Lihue.,

Det var en kort kjøretur fra hotellet, og ankomst tid var ment å sikre at folk som stadig kjører sent ville ha en sjanse til å være på gang. Siden vi er nesten alltid på tid, endte vi opp med å sitte litt rundt. Jeg skulle ønske det var en hemmelig kode for å kommunisere til folk som har evne og lyst til å komme steder på tid, slik at de faktisk har litt mer tid enn annonsert. Akk, ingen slike koden eksisterer, så vi hang ut for en bit.

Alle vi hadde å gjøre etter å ha sjekket inn ble samle våre hjelmer og hansker., De hadde lite bananer til snack på og benker til å sitte på mens vi ventet. Etter påføring bug spray og solkrem og å spise noen små bananer, ventet vi for vår gruppe til å bli kalt.

på Vei Opp på Fjellet

Vi stablet inn i tre varebiler og tok av opp til fjells for en stund, for det meste off-road. Turen selskapet leier rett til å kjøre turer på land fra en fyr som har kjøpt opp en haug av landet på Kauai på hawaii, og som, klokt, har forlatt det ganske mye ubebygd. Han ville ikke ha den for å slå den inn i en annen Honolulu. Bortsett fra slangen, tilbyr selskapet også zip-lining opplevelser.,

sjåfør og guide i vår van var svært vennlige, som på Hawaii har en tendens til å være. Jeg mener, du kan ikke ha for mange akser for å male når du bor i paradis. Men, de gjorde beskrive uopphørlig, bibelske regn som fikk øya opp for flere år siden når du bor i paradis slags sugd for en gangs skyld. Men alt tatt i betraktning, hvis du kan svinge som bor der, det høres ut som et langsommere tempo og lykkelig sted å leve.

Vi stoppet på en naturskjønn utkikk over en dal, og de fortalte om noen av de lokale historie., Det var under dette stoppe der guider forklart at vannet var vi kommer til å være tubing i var ikke kaldt, per se. Det var til å bli betegnet som «forfriskende» eller «rask» i våre vurderinger tilbake på fastlandet eller annet det kan hindre andre fra å prøve det. Hvis noen hevdet det å være kald, de forklarte at vi risikerte å bli sprutet av at forfriskende fjellvann. Men det var ikke «kalde.»Vi lett avtalt.,

Scenisk overse

Klar for sukkerrør Kanaler

Vi kjørte opp til ombordstigning punkt der vi festet på våre hjelmer og ta på deg hanskene og fikk klar til å motta sikkerhetsrutinene. Her la vi merke til at hver andre person i vår 20-ish person-gruppe fikk memo at det var våtdrakt topper til leie, slik at vannet ville ikke føle meg ganske så forfriskende. Vi savnet det.

På sikkerhetsrutinene, våre guider forklarte hvordan å flyte på et indre rør., Som veteraner fra flere hotellet lat elver og min egen erfaring flytende Guadalupe, vi var gode på dette konseptet. De advarte oss til å se for trafikk som kan lett oppstå i de trange kanalene som har en tendens til å føre til at rørene for å snu og dumpe deg til de energigivende vann.

De beskrev fem tunneler vi skulle gå gjennom. Jeg var ikke klar over at de fleste av turen ville være gjennom disse tunnelene til tross for min kone etter å ha fortalt meg minst tre ganger i å beskrive utflukt.,

Inn i Vannet

fikk Vi vår rør og bar dem ned noen trapper å gå inn vannet. Hver person, i rekkefølge, forsiktig bemerket på temperaturen på vannet ved å heve stemmen for å feire sin agility som de kom i. Mine sønner fikk i første og de virket fint, så jeg tenkte kanskje det var overdrevet.

startstreken

Så, jeg satte min fot i vannet. Det var ISKALDT., Jeg sier dette med den faste overbevisning om at Hawaiian herrer ledende utflukt vil ikke dukke opp i McKinney, TX til å sprute meg med isvann. Men jeg vet også at hvis de gjorde det, ville de bli super fint om det og bringe kylling og svinekjøtt til å grille etterpå.

jeg ønsker å si at jeg ble vant til temperaturen i vannet etter et par minutter og kulda ikke bry meg resten av tiden. Men det skjedde ikke, så jeg bare jobbet med det., Jeg fikk en fantastisk ab workout at dagen prøver å holde min rumpe og føtter ut av vannet så mye som mulig. Mine sønner klart seg bedre.

Når hele gruppen var i vannet, vi passerte under et tau, og vi var på vei. Dagens avhengig av hvordan trange kanalen var på et gitt tidspunkt. Totalt er det så ut til å bevege seg i et relativt raskt tempo.

Det var bare et par ganger i løpet av hele turen at vannet kom noe i nærheten av hva du vil kalle stryk. Det var veldig lett å forhandle med rør., Den første tunnelen inngangen ruvet etter bare et par minutter flytende i kanalen, og våre guider kalt for oss å slå på våre lykter.

å skrive Inn den første tunnelen. Lykter på!

Slangen i Tunneler

I den første tunnel, taket var ganske høy. Jeg følte ikke på alle klaustrofobisk tusenvis av tonn med stein overhead som kan teoretisk sett kom susende ned når som helst (ikke egentlig, det er helt trygt)., Vi kunne se dagslys bak oss og foran oss hele tiden, rett som en pil. Min sønn, sa han så edderkopper på toppen av tunnelen, men de ønsket ikke å bry oss.

Etter at du avslutter den første tunnelen, guider ga alle muligheten til øste ut. Ingen gjorde. De påfølgende tunneler hadde lavere takhøyde og var lengre, ispedd utenfor strekker seg over kanalen.,

naturen var vakker, selv om det var overskyet og truer med regn (som heldigvis ikke skjedde). Kanalene ble skåret i jorden 90% av tiden, men vi gjorde en stopp for en gruppe bilde på et tidspunkt hvor betong dannet sider av kanalen. Det var også i denne delen hvor vi opplevde adrenalin inducing «stryk» delen av turen som består av en to foten ned en konkret side. Deretter tilbake til flytende.

Wheee!,

Den fjerde tunnelen var den lengste ett, kanskje over en kilometer av underjordisk gang. Det hadde lavere tak, men, som det siste, kan vi fortsatt var i stand til å se dagslys foran og bak oss. Denne gangen, imidlertid, at dagslyset var ganske liten, spesielt når vi var i midten av tunnelen.,

i tunneler

sukkerrør Canal Rør i Totalt Mørke

Det ble et kort mellomspill i friluft før du dykker ned i det femte og siste tunnelen. Dette var ikke så lenge før det. Men det måtte et par svinger, noe som betydde at det var tider at du ikke kunne se dagslys foran eller bak deg.

et Sted i midten av kjøringen, guide stoppet og samlet oss i en gruppe., Han fortalte oss en historie om hvordan de første oppdagelsesreisende av disse kanalene hadde problemer med sine lykter gå ut i dette siste tunnel. For å feire, guiden hadde vi skal slå våre lamper av og avslutte tunnel i mørket. Dette var den mest skremmende delen av hele turen, men det varte ikke lenge før vi så dagslys kikket ut mot oss igjen. Alt i alt, ingen big deal.

Lunsj og Tilbake til utgangspunktet

Etter at du avslutter den siste tunnelen, vi ble liggende en stund lengre og solen begynte å komme ut litt., Det var noen små iskalde fosser som et par andre personer i vår gruppe var uheldig nok til å få presset inn.

Snart etter, vi nådd det angitte exit fra kanalen og gikk ombord i en off-road folk flyttebyrå som kjørte oss til lunsj sted. Vi hadde en veritabel fest av tyrkia smørbrød, flasker med vann, og frisk-laget cookies fortsatt i sine wrappers fra et lite familieeid Hawaiian store at lokalbefolkningen kalles «Sam’ s Club.,»

Etter lunsj, vi stablet tilbake til off-road folk ute og kjørte tilbake nedover fjellet til der vi startet. Vi hadde muligheten til å kjøpe mange bilder de tok for oss underveis. (Se vår Hawaii YouTube-video på 1:33 mark for videoklipp av denne erfaringen).

sukkerrør canal slangen var en morsom og unik opplevelse til tross iskaldt (ikke bra, ikke forfriskende vann. Vi anbefaler det på det sterkeste hvis du er på vei til Kauai.

Tips:

Bok med Hawaii Rabatt for å spare penger. Vi har lagret om $22 per person.

Forbeholder oss godt på forhånd., Jeg har hørt fra så mange mennesker på Facebook at de ønsket å gjøre denne utflukt, men det var utsolgt. Vi booket om fire måneder i forveien og fant massevis av tilgjengelighet under Spring Break.

velg en ettermiddag tidsluke. Forhåpentligvis temperaturen vil være litt mer utholdelig i ettermiddag.

Ta med din egen vann sko. Ellers, vil du trenger å betale for å leie noen på Kauai Backcountry Opplevelser office.

Leie våtdrakt topper. Vi beklager at vi ikke.

Ta en GoPro. Vi har tatt et mye av video og oppriktige skudd som tour selskapet ikke gjorde det.,

Forbered barna for mørke. Hvis du vurderer å bringe barn på denne utflukt (minimum alder er 5 og 43 cm høyt), for å forberede dem for den mørke tunneler. Se noen YouTube-videoer på utflukt til å sørge for at de synes komfortabel.

Bruke kredittkort belønninger! Med et kort som Jakten Safir Reserve (min henvisning lenke), kan du bruke $300 årlige reise kreditt for å oppveie dine reiseutgifter.

Har du vært sukkerrør canal rør i Kauai? Hva syns du? Hvis Kauai er på din bucket list, gjør dette utflukt høres tiltalende?,

Klikk her for å se forskjellige kredittkort og tilgjengelig sign-up bonuser

Forfatter: Nancy

Nancy bor i nærheten av Dallas, Texas, sammen med sin mann og tre barn. Hennes favoritt ferier inkluderer stranden, cruising og alt Disney.

Det er bare rettferdig å dele…,