25 oktober 2001
torsdag…

jeg gikk en tur i dag, bare fordi jeg ønsket å se etter spor på sandy patch på river bar. (Nysgjerrighet oppveies mitt behov for å holde mine ører varme og ikke fryse dem av på den vindfulle river bar.) Jeg hadde hørt en merkelig støy siste natten når det er mørkt. Min katt, Tiger, var ute, som vanlig. Han liker å være ute, selv om natten. Den andre, alle kommer inn, men han nekter å gjøre det. Selv når det er kaldt., Vel, i går kveld, hørte jeg et dunk og det hørtes ut som en hvesende lyd. Nå, betyr det vanligvis at Tiger har oppstått en vaskebjørn eller en skunk. Han går som regel fra vaskebjørn, hveser på skunks. Dette var en stor dunk selv, og jeg ble med en gang fanget min lommelykt og var ute av døren mindre enn 10 sekunder etter at jeg hørte det. Jeg så ingenting, selv om Tiger var ikke på sitt vanlige innlegget på verandaen. Han trenger ikke gå langt fra kilden av hans mat. Jeg ringte ham flere ganger og ventet et par minutter., Jeg kikket under hytta og så etter spor, tenker samtidig på natten Bein ble dratt av av bobcat. Til slutt kom han trav nedover åssiden. Han var langt opp i det for noen grunn. Noe hadde skremt ham av. Jeg kunne ikke se noen spor der ute, så jeg skjønte at han hadde gjort dunk da han hoppet av styrene under hytta. Jeg tenkte ikke noe mer om det før jeg gikk langs elven bar og skjedde til å bestemme seg for å gå opp den store elven tilgang trail., Jeg hadde vært nede ved vannet og hadde funnet sand patch revet opp og noen svarte og hvite klumper i pelsen spredt om. Det så ut som noe som hadde angrepet en skunk og revet ut deler av sin hale og pels. Jeg ledet opp grus og kom til bunnen av tilgang stien der en form fanget mitt øye. To spor side-ved-side, slitt av vind inntil kantene ble avrundet. De var umiskjennelig. Ikke en bobcat… for stor for det. Mountain lion. En ung også. Ivrig, jeg tok bilder av dem, og deretter fulgte dem bakover. Jeg ønsket å se hvor løven hadde kommet fra., Jeg fant spor her og der i flekker av sand blandet med stein som jeg gikk mot Redway stranden. Jeg fant, hvor løven hadde kommet ned av berget på den sørlige delen av leiren eiendom. Jeg stoppet det og bestemte meg for å følge det den andre retningen og se hvor han hadde gått. Det ble kveld og solen hadde for lenge siden gått bak ryggen. Det ville bli for mørkt snart. Vinden hadde kastet opp litt og var raslende blader nok til å få meg til å holde utkikk tilbake over skulderen min. Jeg gikk tilbake til elven for å få tilgang til stien der jeg først hadde plukket opp stien., Følgende sammen, jeg fant spor å gå i begge retninger. Det var et område der leo syntes å ha bodd en stund fordi det var mange spor. Jeg fikk nær en logg som hadde blitt vasket opp av elva og hadde siden overgrodd med bær vines. Det, jeg stoppet for å undersøke noen scat som kan være pinnsvin scat. Da la jeg merke til lukten. Det luktet noe var død i nærheten. Ick! Jeg flyttet på heller enn å krasje inn i børsten til å undersøke hva som kan være mountain lion ‘ s mat cache. Kanskje Tiger hadde hørt noe i går kveld. Kanskje han hørte katt dreper en skunk?, Jeg fant et sted ikke for langt unna der katten sporene var crisscrossing hverandre. Det hadde tilbrakt litt tid her. Se opp, jeg så vinduet på min hytte ca 100 meter unna gjennom trærne. Denne sommeren, vedlikehold fyren hadde felt noen trær her, og det er nå svært enkelt å se de fleste av leiren fra elva. Hadde jeg vært og ser ut av vinduet i går kveld, ville jeg ha sett lion. Sporene viste ingen regn pock merker. På lune steder, sporene så nesten frisk. I ubeskyttet områder, vinden hadde jobbet på dem og flatet litt ut, helt til bare formen holdt seg., Men de var ikke mer enn en dag gammel. En av dem hadde noen lizard spor inne i hæl mark igjen av cougar. Jeg fant en nesten perfekt spor. Lyset var nesten borte, men jeg prøvde å ta et bilde likevel. Jeg håper det kommer ut. Så har jeg stablet en noen steiner rundt dette sporet, i håp om å beskytte den mot vinden, slik at jeg kan komme tilbake i morgen med bedre lys og få et nytt bilde. Jeg fulgte stien på. På mindre river tilgang sti, hvor jeg hadde kommet ned, jeg fant flere spor., Jeg hadde tidligere vært fokusert på å få til sand patch fordi jeg hadde sett ravens det og ville ha bilder av sine spor. Hadde jeg sett på mine føtter, jeg ville ha funnet mye mer spennende spor. Katten hadde stoppet her også, kanskje vurderer om de skal gå opp den stien, eller fortsette på river bar. Det er tydeligvis bestemt seg på sistnevnte fordi stien førte nord på river bar, mot der jeg hadde sett løve spor i januar i fjor. Denne fulgte samme vei. Det kunne ha blitt den samme lion. Jeg gikk ikke opp i fjellet for å se om det hadde klatret opp for det., Lyset var fading raskt og det ikke var nok tid. Jeg dro tilbake og stoppet for å undersøke et par sko og en skjorte som lå på steinene. Dette hadde ikke vært her i flere uker siden. Kanskje løven spiste sko’ eier? Tid til å komme ut herfra! Jeg skyndte meg tilbake til stien og videre opp til leiren, å sjekke sporet etter avslørende spor. Det var ingen. En vaskebjørn hadde gått ned stien til elven, men ingen løve hadde kommet opp på den måten. Det var mange spor fra mine katter på sandy trail. I morgen, jeg tror jeg vil gå til stedet der hvor jeg har funnet lion spor i januar på «System Creek.,»Hvis jeg er riktig, vil han ha gått den veien og opp til drenering av Leggett Creek. På en måte, jeg ønsker å komme tilbake, selv om jeg er bekymret for Tiger. Han nekter å komme på innsiden, eller til å komme nær nok, slik at jeg kan ta ham og bringe ham inne. Men, jeg ønsker å høre en mountain lion skrike. Jeg har blitt fortalt hva det høres ut som, men har aldri hatt privilegiet av å oppleve det for meg selv. Jeg ønsker å høre den lyden som er ment for å sende frysninger oppover ryggen din og gjøre deg nervøst blikk på den låser på dører og skyggen under trærne., Selvfølgelig, jeg ønsker ikke å være på en tom river bar i mørket når jeg hører det…..

26. oktober 2001
fredag….

The mountain lion spor jeg hadde funnet i går hadde ble for fristende til å ignorere. Så, øreverk eller nei, jeg måtte gå tilbake og se hva historien var. Elven bar var allerede i full skygge når solen hadde nettopp dyppet under ridgeline. Første omgang gikk jeg var der jeg hadde plassert steiner rundt den mest perfekte spor jeg hadde funnet i går. Det, jeg stoppet for å flytte steinene til side. Sporet hadde vært beskyttet fra vind og var fortsatt i god form., Jeg tok mange bilder av den fra forskjellige vinkler, med og uten en krone for skala. Så flyttet jeg på å lete etter flere spor. Jeg fikk flere bilder. Snart, jeg endte opp på et sted hvor jeg først hadde oppdaget at lukten i går. Jeg snuste rundt og så på vegetasjonen. Det var noen tråkket områder og brukne grener. Jeg bestemte meg for å gå på i. Forsiktig, selvfølgelig. Det var mange hjort stier der, og jeg tok det som viste seg å være den mest trafikkerte brukt en. Under en gammel råtnende or gren, fant jeg noen sagflis og biter av tre., Tenker jeg kan være følgende et pinnsvin, jeg kikket opp for å finne ut hvor materialet kom fra. Det, å stirre meg i ansiktet, var et par av gapende hull igjen av en pileated hakkespett. Jeg har fått høre en ringer i nærheten her i flere uker. Det hadde valgt et bra sted. Hullet var på undersiden av en gren hvor det ville være skjermet mot regn. Hvordan dyr vite slike ting? Jeg kom til et sted hvor jeg luktet den velkjente duften veldig sterkt. Jeg flyttet inn i børsten. Det var en bredere sti her, mye større enn en vanlig hjort trail. Bjørn?, Jeg fortsatte videre og fant et sted der et dyr hadde lagt ned, matter gresset ned i en oval form. Stien førte tilbake mot leiren. Jeg var rett under parkeringsplass i nærheten av søppelcontainer. Plutselig så jeg noe i forkant. Det var en mørk form hvile i noen sammenfiltret ned gresset. Det var ikke beveger seg, så jeg contined min tilnærming. Da jeg kom nærmere, er det første som slo meg, var lukten. Jeg hadde funnet kilden. Jeg tok bilder da jeg nærmet meg. Det var en nordmann. Hun hadde blitt drept med et bitt til baksiden av halsen. Det var merker i gresset der kadaveret hadde blitt dratt., Jegeren hadde begynt å spise byttedyr fra hindquarters. Knoklene viste seg å være alt det, bortsett fra noen få ribber som hadde blitt spist.

Denne drepe ikke hadde blitt forlatt veldig lenge. Den andre dyr ville ha spredte bein. Jeg tror de mountain lion spor jeg fant i går ble gjort om morgenen eller sent på kvelden. Dette dreper ble sannsynligvis forlatt rundt samme tid. Jeg hadde fulgt sporene i går til nordenden av elven bar. Jeg fikk ikke en sjanse i dag til å følge dem videre for å se om de endte opp der de i januar hadde., Dette finner tok forrang over etterfølgende løven til munningen av bekken.

jeg tok mange bilder fra alle vinkler. Jeg fikk nærbilder av hover og føtter. Så jeg gikk tilbake til åstedet for den faktiske drepe. Det var ikke langt unna. Løven hadde kort jaget hjort, deretter drept den. Det ble revet opp vegetasjon. Det hadde vært litt kamp, men ikke mye. Løven hadde da dratt slaktede under en stokk og ut i oppdateringen av gress på den andre siden. Det hadde da brukt ganske lang tid på å ligge ved siden av sin drepe, fôring når det ikke var sulten., Gresset var sammenfiltret ned i en stor sirkel rundt kadaveret. Det hadde kanskje vært der i flere dager. Det var lite kjøtt venstre for åtseletere. Jeg sparket meg selv for ikke å se løve som var hele 150 meter fra døren min!

Det vil være interessant løpet av de neste dagene for å se på atferden til tyrkia gribber og ravner. Jeg lurer på hvor lang tid det vil ta før beina er plukket rene. Den skunks og vaskebjørn og rev vil sannsynligvis bli med i tillegg.

jeg tok stien opp til leiren. Denne nye stien kommer ut av snora., Det, la jeg merke til noe jeg hadde sett da jeg hang opp klesvask to dager siden. En haug av skitt skrapet sammen. Jeg hadde nevnt det i forbifarten, for flere dager siden. Nå har jeg kikket litt nærmere. Der, i nærheten av haugen, som var en cougar ut. Og haugen i seg selv inneholdt cougar scat. En skrape haug! Territoriell markering! Jeg så opp. Bilen min ble parkert ikke 30 meter unna. Jeg antar at endene noen turer til klessnor til å hente min klesvask etter mørkets frembrudd. Jeg er nødt til å ta hensyn og husk å ta med i vaskeriet før mørket fra nå av. Bare i tilfelle.

28. oktober 2001
søndag…,

jeg har brukt halve dagen i dag sporing mountain lion. Jeg gikk først til nordenden av eiendommen, og fant ut at det faktisk hadde fulgt samme rute tilbake til creek drenering som det, eller en annen løve, hadde tatt i januar. Jeg fant bare ett sett av spor her, på vei tilbake til creek. Så jeg gikk tilbake til åstedet for den første spor jeg hadde funnet nedenfor hytta. Jeg kom tilbake til der drepe var til sjekk på åtseldyr’ fremgang. De hadde vært opptatt og hadde dratt slaktede om ti meter., Det meste av beina har blitt plukket rent, men det er fortsatt mer igjen for de virkelig desperat åtseldyr. Sporene der fortalte meg at to coyotes hadde vært der. Jeg deretter fulgte en velbrukt sti opp voll mot leiren. Jeg fant et sted der oppe, hvor løven hadde lagt ned. Vegetasjonen var sammenfiltret ned i en sirkel. Det hadde en perfekt utsikt over cascass nedenfor. Det er trolig gikk opp dit etter å ha spist sin fyll bare for å sove det av. Akkurat som mine katter gjør. Tingen er, jeg så opp og der var klessnor ca 20 meter unna. Det var min bil, ca 20 meter utover det., Det var min vinduet ikke altfor langt fra det. Denne løven hadde ligget der når jeg gikk ikke rundt 50 meter fra hotellet. Jeg vet jeg hadde gjort klesvask i løpet av den tiden, og hadde hengt det på disse linjene. Faktisk, det var noen hang det nå. Jeg fant flere gulbrun, stive hår snagged på berry vines, hvor løven hadde gått gjennom for å komme til den åpne plassen med snora. Så, at scat haugen fant jeg det gjorde hører til denne katten. Jeg tok et bilde fra cat ‘ s eye utsikt over min plass. Det er veldig interessant hva han kunne se fra det. Og litt skummelt på en måte., Jeg definitivt vil ikke være å gjøre turen til snora når det er mørkt lenger. Jeg kuttet en kort berry vintreet som hadde mye av håret snagged på det. Jeg kommer til å tape hårene i en notatbok eller noe å holde dem. Ikke hver dag at en stor kitty besøk du så nær. Jeg fant en totalt fire steder der katten la seg ned til å sove og fordøye hans måltid. Jeg har også funnet flere avslutter han hadde brukt for å komme til den andre siden av elven fra børsten hvor han var å tilbringe så mye tid. Jeg så over, men fant ikke noe mer duft i mounds eller scat.

jeg gikk rundt skitt parkering i området, på jakt etter coyote spor., Jeg fant dem. To coyotes. De hadde kort trakassert en hjort, rett i nærheten av der jeg parkerer. Jeg fulgte sporene og fant dem til å komme nedover veien. De hadde vært der før jeg kom hjem i går kveld. Jeg kom hjem veldig sent. Sporene var under, eller delvis under, innkommende kjøretøy spor jeg hadde gjort sent i går kveld.

Den andre åtseletere som har blitt hengende rundt er ravens og tyrkia gribber. Ravnene er mye mer støyende om sine aktiviteter enn gribber er skjønt. Jeg hører dem over det nær området av kadaver i morgen.

Så mange dyr å spore., Så liten tid. Når du tenker på hvor mange dyr som er der, og at hver av dem har fire føtter, det er en del spor. Alle bare venter på meg til å komme sammen og finne dem…. Sporing er den eneste virkelig morsom ting å gjøre. Hvis jeg ikke gjenkjenner de spor som mountain lion spor, ville jeg ikke ha funnet på alt dette og ville ha vært helt uvitende om den historien som ble spilt ut så nær hjemmet. Et kort glimt inn i livet til en cougar. Enda en grunn til å lære hvordan til å spore alt som beveger seg….