jeg har fløyet Singapore Airlines et utallige ganger før, inkludert mange ganger i sine Suiter og første klasse. Jeg har fløyet sin gamle A380 Suiter, og jeg har fløyet sin nye A380 Suiter. Jeg har også fløyet sine gamle 777 første klasse.

Men i de siste årene flyselskapet har innført en frisk 777 første klasse med bare fire seter, og dette var min første gang flyr denne konfigurasjonen.

Ah, Singapore Airlines!, På en god dag det er noe veldig spesielt i luften, og du kan gjerne fortelle innen et minutt av boarding hva din erfaring er kommer til å bli. Vel, det var kommer til å bli en veldig, veldig god dag, takk til første klasse flyvertinner, Jennifer og Benedikt.

På en god dag Singapore Airlines tjeneste som er uten sidestykke, og Jennifer og Benedikt var superstjerner. På døren jeg presentert min boarding pass, ble umiddelbart tas opp med navn, og eskortert til setet mitt.

Singapore Airlines’ 777 første klasse består av bare fire seter, i en 1-2-1 konfigurasjon., Setene som sådan ikke er nyskapende, men hytta sikker føles intimt og privat.

Singapore Airlines gjorde en veldig elegant jobb med den ender godt — jeg elsker mønsteret på skott, den mørke skinn og sømmer.

Singapore Airlines 777 første klasse

For de som reiser sammen er det to seter i sentrum, som er ideell, siden du kan nyte opplevelsen med en venn eller elsket én.,

Singapore Airlines 777 første klasse sitteplasser

Siden var jeg reiser alene jeg valgte sete 1F, vinduet plass på høyre side av hytta.

Singapore Airlines første klasse sete 777

Singapore Airlines første klasse setet er virkelig stort, til det punktet at du ikke kan praktisk bruk begge armlenene på samme tid.,

Deretter til forsiden av setet har et osmansk, oppbevaringsrom, og stor underholdning skjermen.

setet hadde en stor ottomanske som blir en del av sengen når setet er plassert i seng-modus.

Singapore Airlines første klasse ottomanske

Like til venstre for setet er et lukket oppbevaringsrom, som har to stativer.,

Singapore Airlines første klasse sete lagring

jeg liker skuffen tabell design. Skuffen bordet skyves ut fra front-konsollen. Dette er flott fordi det betyr at du kan lett komme opp i løpet av måltidet, bare ved å skyve skuffen.

Singapore Airlines første klasse skuff tabell

Så langt det andre setet funksjoner går, på høyre foran på setet er den elektriske porter, inkludert 110v og USB.,

Singapore Airlines første klasse porter

Deretter til siden av setet er flere kontroller, inkludert a-knappen for å slå av underholdning, og for å styre belysning og sete.

Singapore Airlines første klasse sittegruppe, kontroller

På venstre side av setet var det underholdning-kontrolleren, som hadde en ledning, slik at du kan trekke det og holder det i hendene.,

Singapore Airlines førsteklasses underholdning kontroller

Til høyre for stolen var et lite rom hvor du kan plassere noe, for eksempel en telefon eller briller.

Singapore Airlines første klasse sete lagring

Gitt at jeg fløy rett før Jul, hytta hadde dekorasjoner, som alltid er en søt touch på Singapore Airlines.,

Singapore Airlines julepynt

Dette definitivt ikke er en cutting edge første klasse sete, om hvordan intime hytta legger virkelig til å føle. Jeg vil oppmerksom på at mens det ikke er noen dører eller noe, sitter i vinduet sete jeg følte at jeg hadde nesten full personvern, gitt at setene er bare litt forskjøvet, med sentrum sitteplasser videre fremover.

Singapore Airlines første klasse personvern

En annen interessant ting å merke seg., Mellom dørene én og to på den 777-300ER, Singapore Airlines har fire første klasse seter (en rad) og 12 business class-seter (tre rader). I mellomtiden Singapores tidligere konfigurasjon (som hadde samme type seter) hadde åtte første klasse seter (to rader) og åtte business class-seter (to rader).

Så det er interessant at flyselskapet ikke faktisk øke antall seter og samtidig redusere talet på første klasse seter. De må ha hatt virkelig dårlig avkastning i første klasse.,

Singapore Airlines business class-kabinen 777

Uansett, tilbake til ombord service. I et øyeblikk av bosatte seg i, Jennifer kom av setet mitt til å introdusere seg selv, gjøre seg kjent meg med setet, informere meg om avgangstider, og tilbyr meg en drink. Jeg ba om et glass champagne, og spesielt Krug 2004, som Singapore Airlines er for tiden tilbyr. YUM.

Singapore Airlines første klasse Krug 2004

Et øyeblikk senere ble jeg tilbudt en varm håndkle.,

Singapore Airlines første klasse varm håndkle

i Løpet av de neste par minutter av første klasse fylt opp. I de to center seter var en eldre Australsk par som reiser til Penang, og i det andre vinduet var en Singaporsk fyr.

så langt Som andre fasiliteter går og venter på min plass ved ombordstigning var hodetelefoner fra Bang & Olufsen, som var utmerket.,

Singapore Airlines første klasse hodetelefoner

Også på setet mitt var nydelig fasiliteter Singapore Airlines har i første klasse. Dette inkluderte solid tøfler, sokker, og eyeshades.

Singapore Airlines førsteklasses fasiliteter

Så var det en amenity kit med produkter fra Lalique, selv om jeg ikke kan hjelpe, men synes det er litt sære. Snarere enn å måtte tradisjonelle fasiliteter, Singapore Airlines i stedet har et par ting du kan ta med hjem, som et stearinlys og såpe., Samtidig er den mer tradisjonelle fasiliteter (som dental og barbering kits) er tilgjengelig i wc.

Singapore Airlines første klasse amenity kit

jeg ble også presentert med Lalique pyjamas.

Singapore Airlines første klasse pyjamas

Så var det en meny, presentert i et vakkert skinn bindemiddel.,

Singapore Airlines første klasse meny

Bare 10 minutter etter ombordstigning kaptein laget hans velkommen ombord kunngjøring, for å informere oss om vår flight tid av 7hr5min, og vår generelt jevn ride. Kl 10:20AM døren er lukket, og et minutt senere har vi flyttet tilbake. På det punktet sikkerhet videoen ble vist.

jeg vil merk at mens andre flyselskaper vil ta bort glassene den andre døren lukket, ble jeg tilbudt en refill som vi ble skyve tilbake.

at 10:30 AM vi begynte vår taxi til rullebanen.,

Air New Zealand A321-Melbourne Airport

Emirater A380 Melbourne Airport

Taksing Melbourne Airport

Vi hadde en rask taxi, og ved 10:35AM ble ryddet for takeoff. Det var litt av hogge på den første klatre ut, men i løpet av fem minutter turen fikk glatt og sikkerhetsbeltet skiltet var skrudd av.,

Se etter takeoff fra Melbourne

så snart Som setebeltet skiltet var skrudd av jeg sjekket ut toaletter på forsiden av hytta, som det var to. De var ganske romslig, og alltid omhyggelig ren. Etter hver bruk mannskap ville gå inn i det og rydde dem opp.,

Singapore Airlines første klasse wc

Singapore Airlines første klasse wcBak rad av seter i første klasse er det en gangvei, så du kan lett komme mellom de to sideskip.

Singapore Airlines første klasse gangvei

10 minutter etter takeoff jeg ble servert mitt første glass med Krug av Benedikt, sammen med noen nøtter. Jeg elsker hvordan Singapore Airlines konsekvent serverer drikke så raskt etter takeoff., På noen flyselskaper er det 45+ minutter før du får din første drink, noe som virker unødvendig.

Singapore Airlines første klasse champagne og nøtter

jeg har også bedt om et teppe, og vips Jennifer kom tilbake med det. På andre flyselskaper som de ville bare gi deg den pakket bag. Jennifer tok teppet ut av sekken, fluffed den opp, og deretter plasseres den over meg, selv går så langt som å brette det under mine føtter for komfort. Dette er et nivå av service du får bare på Singapore Airlines.,

Med et glass champagne i hånden, jeg bladde Singapore Airlines’ entertainment system, KrisWorld. Etter Emirates’ ICE system, anser jeg KrisWorld å være en av verdens beste underholdning systemer, så jeg har ingenting annet enn gode ting å si det.

Singapore Airlines entertainment system

Singapore Airlines’ 777s har Wi-Fi, og first class-passasjerer til og med få 100MB ledig data. Dessverre er dette bestemt flyet hadde OnAir Wi-Fi system, som er vanvittig treg.,

Det som er merkelig er at 777s jeg har fløyet i det siste har hatt raskere Panasonic Wi-Fi, så jeg er ikke sikker på hva som prosent av Singapore 777s har OnAir, men det gjør en stor forskjell.

for Å dra nytte av den 100MB av gratis Wi-Fi du bare å skrive inn ditt navn og sete nummer.

Singapore Airlines Wi-Fi

Som et punkt i sammenligningen, prisingen er vanligvis USD 6.99 for 15MB av data, USD 12.99 for 30MB av data, og 19.99 USD for 50MB av data. Det er virkelig bratt.,

Som Jennifer holdt min drikker toppet hun spurte når jeg ønsket å ha lunsj. Jeg ba om å spise om litt over en time etter avgang, og sikkert nok, rett på det punktet måltidet begynte. På dette punktet var vi flyr Nordvest over Australia.,

The wine list read as follows:

The rest of the drink list read as follows:

75 minutes after takeoff my table was set for lunch, and I was offered a selection of bread., Jeg valgte noen breadsticks og hvitløk brød. Det er noe å si for den utrolige omsorg og presisjon som Singapore Airlines mannskaper utføre tjenesten, og det er også tydelig når du ser hvordan de setter bord.

Singapore Airlines første klasse lunsj — bordet setteShowtime! Første stopp var Singapore Airlines’ utmerket malossol kaviar med krydder.

Singapore Airlines første klasse lunsj — kaviar

Yum, og hva vakker presentasjon, så vel!,

Neste gang jeg bestilte stekt gresskar suppe med gnochetti pasta og pesto saus. Suppen var utrolig smakfull, og perfekt temperatur.

Singapore Airlines første klasse lunsj — suppe

Neste opp var hummer thermidor, som jeg hadde bestilt fra Singapore Airlines’ «reserve the cook» – menyen, der du kan pre-order fra et større utvalg.,

Singapore Airlines første klasse lunsj — hummer

til Slutt til dessert hadde jeg varm sjokoladekake med vaniljeis.

Singapore Airlines første klasse lunsj — dessert

hele måltidet var absolutt perfeksjon. Det er sant av kvalitet mat, drinker, og spesielt tjenesten. Jennifer og Benedikt var så imøtekommende uten å være nedlatende, og også utrolig sjarmerende.

Etter den tid måltidet var ferdig hadde vi om 4hr30min igjen til Singapore., Jeg bad om å få min seng laget, som Jennifer umiddelbart tok seg av.

Singapore Airlines første klasse bed

Hun plassert en flaske med vann ved siden av sengen, og en bamse på puten. Hvor søt er det?!

Singapore Airlines bamse

Singapore Airlines er også en av de få flyselskap i verden hvor de gir en «brette» – tjenesten i første klasse. Jeg kom i seng, og Jennifer plassert teppe over meg og til og med gjemt det rundt meg., Vanskelig eller fantastisk? Jeg sier klønete awesome!

Singapore Airlines første klasse seng er dannet av «vippe over» seatback. Dette betyr at du ikke kan egentlig bare litt hvile ditt sete, men det er i utgangspunktet alt eller ingenting. Mens Singapore Airlines’ sengetøy er god, setet i seg selv er altfor hard etter min smak. Jeg skulle ønske de hadde en mer omfattende madrass pad, siden til meg sengen føles litt som å sove på gulvet.

Siden dette var en dagtid fly jeg fikk bare litt over en time med søvn. Jeg våknet opp med ca tre timer igjen til Singapore.,

air show enroute til Singapore

Når jeg våknet jeg gikk til badet, og vendte tilbake for å finne sengen min uthvilt, og en ny flaske vann plassert ved siden av setet mitt. Igjen, perfekt service.

oppdateres Kontinuerlig bed

jeg bestemte meg for å se et par TV-programmer, og deretter ca 60 minutter før landing Benedikt spurte om jeg ville ha noe å spise før landing.,

– menyen, leses som følger:

jeg bestemte meg for å bestille pho bo. Dette var utmerket, men det er ikke som om jeg var sulten etter et stort måltid et par timer tidligere.

Singapore Airlines første klasse pre-landing måltid

Likevel tenkte jeg at jeg skylder det til dere. Jeg har også bestilt en ost plate, bare for bildet, hvis ikke noe annet. 😉

Singapore Airlines første klasse ost plate

til Slutt, jeg bestilte en kaffe, siden jeg fortsatt hadde en lang dag foran meg.,

Singapore Airlines første klasse kaffe

30 minutter før landing kapteinen annonserte vi vil snart være synkende, og bør være landing på rundt 2:45PM, godt foran skjema. Om 20 minutter før landing setebeltet skiltet var skrudd på, og mannskapet forberedte seg på hytta for landing.

Som vanlig, utsikten på tilnærming til Singapore var interessant.

Under nedstigningen, både Jennifer og Benedikt kom rundt for å takke meg for å fly med Singapore Airlines., En interessant ting å merke seg — hytta manager på denne reisen var en av de mest fjernet ledere jeg har hatt på Singapore Airlines, som han ikke hilse på noen av første klasse passasjerer. Jeg var glad for å se tjenesten var stor på tross av hvordan hands-off han var.

Vis nærmer Singapore

På 2:45PM vi rørt ned på rullebanen 2L på Changi Airport. Se på den vakre Singapore 787-10!,

Landing på Changi Airport

Fra det den var for bare en kort fem minutter med taxi til vår ankomst gate.

Taksing på Changi Airport

en Gang av flyet jeg på vei mot Det Private Rommet for min layover, som er der vi skal plukke opp i den neste avbetaling.,

Singapore 777 første klasse nederste linjen

jeg liker hvordan Singapore Airlines’ 777s har bare fire første klasse seter (forutsatt kan du snag en pris i ett — jeg liker ikke hvordan det betyr mindre award tilgjengelighet), noe som skaper en intim atmosfære og imøtekommende service. Imidlertid, jeg liker ikke den sitteplasser som sådan, og særlig hvor harde de er.

Alt annet på Singapore Airlines er eksepsjonell, men — mat, drinker og service. Når du får en god Singapore Airlines mannskap så det er ingen flyselskapet i verden som kan konkurrere, i min mening.,

De har kanskje ikke den mest moderne vanskelig produkt, men herregud gjør dette flyselskapet får førsteklasses myk produktet høyre.

Hvis du har fløyet Singapore Airlines første klasse nylig, hva var din opplevelse som?