Tento obrázek obálky vydané Simon & Schuster zobrazuje „Cary Grant: Brilantní Přestrojení,“ Scott Eyman. (Simon & Schuster přes AP)
Tento obrázek obálky vydané Simon & Schuster zobrazuje „Cary Grant: Brilantní Přestrojení,“ Scott Eyman., (Simon & Schuster přes AP)

„Cary Grant: A Brilliant Disguise“ Scott Eyman (Simon & Schuster)

Self-cvičil anglický herec Archie Leach předvedl životní roli: stát Hollywoodská legenda Cary Grant. Proč se dítě rozbité rodiny skrývalo za stříbrnou obrazovkou definice snadného kouzla a hezké maskulinity, je úplně jiný příběh.,

V nejvíce zábavné a poučné hvězdičkový životopis v letech, spisovatel Scott Eyman výstižně konstatuje realitu za Grant je pozoruhodné, lest, zatímco zkoumání jeho fenomenální kariéry.

Navzdory rozkvětu více než půl stoletím, jeho nejlepší filmy nosit tak dobře, protože odvolání Cary Grant vzdoruje času — screwball komediích jako „výchova Dítěte“ a „Jeho Dívka pátek“ románky jako „Philadelphia Story“ a „nezapomenutelná láska,“ dobrodružství „Gunga Din“, nebo některý z jeho čtyř Alfred Hitchcock filmy, zejména „Notoricky známý“ a „na Sever Severozápadní linkou.,“

Grant změnil své kouzlo celuloidu na veřejnou osobnost, ale nepřicházelo to přirozeně. Jak vysvětluje Eyman, mladý Archie Leach vydržel zbídačené dětství ve svém rodném Bristolu v Anglii, jeho otec nedbalý pijan, který umístil 11letou matku do azylu a zároveň mu řekl, že zemřela.

V pubertě, Archie našel útěchu v místní music hall, shonu za oponou a familiární charakter uvedení na show., Nakonec odešel ze školy, aby se připojily skupinky stavítka a cestoval na anglickém venkově, v době plující do Ameriky a pracuje v kabaretu, zatímco zdokonaluje pocit, jak lidi rozesmát.

jeho temný vzhled dobře zapadá do romanticky naplněných lehkých oper populárních v newyorském divadle. Pak přišel Hollywood. V roce 1932, v roce, kdy mu bylo 28 let, se objevil ve svém prvním celovečerním filmu s novým jménem, které mu pomohlo pohřbít jeho kořeny stále hlouběji., Více než dvě desítky rolí vybudoval jeho romantické a komediální kotlety až do roku 1937 „Topper“ a „Hrozná Pravda“ poslal svou kariéru do stratosféry nikdy neopustila.

zpět na Zemi, Grant bojoval s pocity nedostatečnosti a strachu z opuštění. Stejně jako jeho filmová kariéra rozkvetla, dozvěděl se od svého otce, že jeho matka nakonec není mrtvá. Grant ji přestěhoval do soukromého ubytování v Bristolu, ale zůstala duševně křehká a emocionální odliv na svého syna přes čtyři desetiletí.,

Grant pečlivě spravoval své kariérní i obchodní příležitosti a vybudoval si osobní jmění. Vždy chrání svou pověst, on zůstal v typu, odmítat role v „Třetí Muž“, „A Star Is Born“ a „Lolita“ a upřednostňuje nevýrazné komedie jako „Norkový kožich“ s Doris Day. Na scénách by jeho nitpicking o kostýmech a úhlech kamery mohl kolegy zbláznit. Jeho tendence šetřit Dolar byla legendární. Hosté v jeho domě mohli v lednici najít napůl snědené sendviče a knoflíky oříznuté ze starých košil.,

Grant by mohl být velkorysým přítelem a milencem, ale pouze za jeho podmínek. Jeho mnoho záležitostí a neúspěšných manželství-zemřel v 82 letech v roce 1986, když se oženil se svou pátou manželkou — byly pravděpodobně oběťmi jeho tendence odvádět ženy pryč, než ho mohli opustit. Nebylo snadné s ním žít — ovládání, nepříjemné v davech, poněkud samotář, který upřednostňoval večeři před televizorem. Jeho osobnost obrazovky byla tak přesvědčivá, že dědička Barbara Hutton, aka manželka ne., 2, vyjádřila překvapení, že její manžel nebyl zábavný, smích a zlobivý po celou dobu.

Grantův největší strach byl objeven jako podvod: pod vším kouzlem a polštinou byl jen špatně vzdělaný a nemilovaný Bristolský chlapec. Terapie a jeho použití LSD, počínaje koncem padesátých let, pomohl Grantovi mimo jiné odpustit jeho rodičům jejich selhání a mladému Archie Leachovi. Bohužel, celá ta váha ho opravdu neopustila až do posledních let jeho života.,

výzkum-řízený a bystrý životopisec, Eyman obklopuje jeho hluboko kopat do Grantové osobní život s ventilátorem-příjemné detaily filmová představení, medailonky z nádherné postavy, který se připojil Grant na výrobu filmů, a smysl pro obchodní stránku Hollywoodu, že příliš často uniká spisovatelů dohnal v magii a šílenství. Výsledkem je podmanivý pohled na podmanivou hvězdu.

Douglass k. Daniel je autorem knihy „Anne Bancroft: a Life“ (University Press of Kentucky) a dalších knih.